Neem contact
met me op

Andy Vlaeminck

tel +32 (0)473 66 12 25

Cases en Projecten

Doosan - Bobcat

Iedereen ziet meteen het logo en de machines als je de naam Bobcat leest. De jongentjes onder ons hebben misschien wel meteen zin om met zo'n...

Lees de volledige case

Een mens maakt wat mee ....

Let er maar eens op. Je komt dagelijks in heel wat verkoopssituaties terecht. Niet alleen omdat je zelf een product, een dienst of een organisatie aan de man moet brengen. Maar ook als klant. En als je doet wat ik doe, dan ben je extra scherp en kritisch voor hoe je als klant wordt aangepakt. Je luistert met een ander oor naar de manier waarop bedrijven je contacteren.

In deze blog lees je mijn observaties en bedenkingen. Maar ik probeer er ook lessen uit te trekken. Veel leesplezier.

Sales Summer School - Voor als je niet zo dol bent op verkopen ...

gepost op 26/04/2017 in categorie Nieuws

Word je al een beetje ongemakkelijk bij het idee dat je mensen moet bellen voor een afspraak? Krijg je het maar niet over je hart om iemand een bestelbon te laten tekenen? Dan ben jij de geknipte leerling voor de Sales Summer School op donderdag 22 juni in Brugge. Of misschien heb je wel een collega die klaar is voor een dagje op de schoolbanken. »Lees meer

Soul & Pepper

gepost op 24/08/2012 in categorie Nieuws

Ze zijn uiterst zeldzaam, die momenten waarop je iemand tegenkomt waarmee je onmiddellijk en helemaal op dezelfde golflengte zit. Maar toen ik enkele maanden geleden voor het eerst met Victor van Veelen van Pepperminds rond de tafel zat, bleek al heel snel dat we dezelfde passie delen voor verkopen, voor mensen en voor het doorgeven van het “heilige vuur”. »Lees meer

Het is onze eigen schuld ....

gepost op 27/04/2012 in categorie Visie

Het valt niet mee dezer dagen, schrijven op een terras, zoals ik nu doe. Zelfs in het Bourgondische Brugge - waar normaliter toch altijd wat vakantievreugde in de lucht hangt - zie ik minder blije gezichten dan gewoonlijk. Ik zie minder gezichten, tout court. Maar de mensen die er wel lopen, zijn wat grimmiger, wat minder blij. En ik heb de indruk dat ze minder uitgeven. Het weer zal er wel voor iets tussen zitten. En ongetwijfeld ook "de recessie", het vermaledijde monster dat ook "crisis" wordt genoemd en dat als een donkere dreiging door alle media en alle gesprekken dwaalt. En ja, het zal wel een beetje de schuld zijn van de banken, van de politiek en misschien zelfs van de Kerk. Maar ik vind dat het minstens evenveel onze eigen schuld is. Het is crisis omdat we geen goesting meer hebben. »Lees meer

Goeie verkopers vind je op de gekste plekken.

gepost op 12/01/2012 in categorie Tips and tricks

De afgelopen vier jaren als sales trainer en coach, kruisten heel wat sterke verkopers mijn pad. Maar ik merk wel dat die steeds zeldzamer worden. Bedrijven hebben het steeds moeilijker om nieuwe verkopers aan te trekken. Blijkbaar staan pas afgestudeerden en mensen op zoek naar een nieuwe job, niet te popelen om in sales te stappen. Daar zijn allerlei verklaringen voor waar ik later nog wel op in ga. Maar ik ben er van overtuigd dat het ook ligt aan de bedrijven zelf. Ze zoeken op de verkeerde plaatsen. »Lees meer

De wet van de grote en de kleine hond.

gepost op 13/09/2011 in categorie Visie

Ik houd van honden. En dan vooral van grote honden. Zo'n stevige en goedhartige loebas. En ik ben niet de enige. De meeste mensen zijn sneller vertederd door een grote hond. Als je van die schattige "goed gevoel" foto's ziet van kinderen met een hond, is het bijna altijd een grote. Geen wonder. Kleine hondjes zijn nerveuzer. Ze blaffen en bijten sneller. En dat is simpelweg omdat ze zich sneller bedreigd voelen. Een echt grote hond is zeker van zijn stuk. Hij blijft rustig liggen. Als het echt moet zal hij wel eens op staan. En als het echt niet anders kan, wil hij ook wel eens blaffen. Dat is de wet van de grote en de kleine hond. En het is één van de belangrijkste lessen voor verkopers. Een goede verkoper is een grote hond. »Lees meer