Getuigenissen van klanten

Van onze eerste ervaring met de coaching door Andy Vlaeminck hebben we bij Van Hees een positieve indruk overgehouden.

Mark Cardon, Algemeen Directeur - Van Hees Benelux


Meer getuigenissen

Neem contact
met me op

Andy Vlaeminck

tel +32 (0)473 66 12 25

Soul Sessions

De Soul Sessions zijn kant-en-klare workshops van een halve dag. Je kan ze afzonderlijk organiseren voor je team. Of we combineren verschillende workshops tot een programma ven één of twee dagen. In alle workshops is heel veel ruimte voor interactie en discussie. Het is geen uiteenzetting op basis van droge theorie. Maar wel een praktijkgericht delen van kennis en ervaring. Je medewerkers kunnen 's anderendaags meteen aan de slag met de opgedane tips & tricks en de aangeleerde technieken.

Wie is de klant in 2020 ?

Klanten zijn niet meer wat ze geweest zijn. Nieuwe media en technieken hebben onze kijk op de wereld voorgoed veranderd. De klant van 2020 – en dus de prospect van vandaag – is beter geïnformeerd dan ooit. En diezelfde prospect heeft hoge verwachtingen als het gaat om communicatie en reactiesnelheid. Werkt je huidige aanpak dan nog wel ? Wat zijn de nieuwste trends in klantengedrag ? Wat is de impact van deze trends op prospectie en verkoop ? Hoe gaat de nieuwe klant om met media ? En hoe kan jij er  op inspelen? Hoe haal je - met al deze nieuwe mogelijkheden en technieken - meer uit prospectie ? Een verrassende blik op de toekomst.

Waar vind je de klant van morgen ?  

Hoe vind je die nieuwe klanten ? Hoe ga je om met adressenbestanden ? Werkt telefonische “koude” prospectie nog ? En wat zijn dan de vuistregels ? Kan je bestaande klanten inschakelen in je prospectie ? En wat met netwerken ? Wat is het geheim van succesvolle relatiebouwers ? Heb je iets aan social media als je prospecteert ? We zoeken een antwoord op al deze vragen en delen tips & tricks  uit verschillende sectoren. Elke deelnemer kan na deze sessie werken aan een plan om meer contactmomenten te creëren met (potentiële) klanten en om die contactmomenten optimaal te verzilveren.        

Meer resultaat met sales en marketing op één lijn.  

Jammer genoeg gaapt er dikwijls een diepe kloof tussen sales en marketing. Zelfs binnen één bedrijf zijn het vaak twee eilanden met elk hun eigen regels, wetten en gewoontes. Maar dienen marketing en  sales uiteindelijk niet hetzelfde doel ? Hoe haal je meer verkoop uit je marketingacties ? En welke marketingtechnieken gebruik je om betere verkooprelaties met je klanten én prospecten uit te bouwen ? Wat zijn de nieuwe trends in marketing en hoe kan je daar met je verkoopsaanpak en je verkoopsteam op inspelen ?

Presentaties die plakken.

Te pas en te onpas geven we power point presentaties. Jammer genoeg zijn ze vaak opgebouwd rond een vrij klassiek stramien. De verkoper wil er te veel informatie in kwijt. De slides zijn niet echt prikkelend. Bovendien is niet iedereen een begenadigd spreker. Zenuwen nemen het van ons over. Het resultaat is een uiteenzetting die niet echt boeit. De toehoorders ondergaan het. En dat is jammer. Want een goede presentatie is een uniek contactmoment waarin je een idee, een product of een organisatie krachtig kan verkopen. In deze workshop leren we hoe we een goed verhaal moeten opbouwen. Maar we experimenteren ook met technieken om overtuigende presentaties te geven. Na deze workshop, geven de deelnemers presentaties die een stuk leuker, opvallender en dus sterker zijn.           

Klantentaal praten.

Als je aan bedrijfsmensen vraagt wat hun toegevoegde waarde is, vertrekken ze nog al te vaak vanuit hun eigen verhaal. Ze vertellen wat ze doen, wat ze produceren en wat daar zo bijzonder aan is. Ze zwaaien met zogenaamde USP’s, die verkoopsargumenten waarmee ze zich onderscheiden van de concurrentie. Maar zijn het die argumenten die de klant zullen overhalen ? Zijn we wel zeker dat die USP’s voldoende het voordeel voor de klant in de verf zetten ? Waarom zou ik als klant met je bedrijf werken ? Waarom zou ik bij jou kopen ? In deze workshop leren we hoe je echt klantentaal praat. We gaan aan de slag met je verkoopsargumenten en vertalen die naar concrete voordelen voor de klant. Wat dat is wat die klant overstag zal doen gaan.

Telefonische prospectie.

We hebben een vreemde relatie met de telefoon. We hebben er allemaal één op zak en we sms’en er op los. Maar gesprekken gaan we vaak een beetje uit de weg. Zelfs verkopers hebben steeds meer de neiging om zich veilig achter het scherm te verstoppen en net iets te veel te mailen. Of je bellen nu leuk vindt of niet, je zal er niet om heen kunnen als je wil verkopen of je bedrijf commercieel wil uitbouwen.